Actualizado el 12/06/2025

icon Facebook icon Twiiter icon RSS icon EMAIL
  1. Portada
  2. >
  3. TecnonewsCat
  4. >
  5. El RECAP de la Diada GRAUSTIC 2024 reuneix experts per debatre sobre IA

El RECAP de la Diada GRAUSTIC 2024 reuneix experts per debatre sobre IA

Escrito por Redacción TNI el 03/06/2025 a las 23:09:35
881

L’Espai Bital ha estat l’escenari del RECAP de la Diada GRAUSTIC 2024, una jornada que ha reunit més de 170 professionals del sector TIC per analitzar els principals reptes i oportunitats en l’àmbit de la innovació digital a Catalunya. Amb el lema “La disrupció social de la IA i els reptes de la ciberseguretat”, l’esdeveniment ha combinat ponències d’alt nivell, debats especialitzats i reflexions estratègiques.

 

Ponents del RECAP de la Diada GRAUSTIC 2024

 

La sessió inaugural, que ha comptat amb Andreu Francisco, director general del Consorci Localret;  Agustí Abelaira, gerent de Recursos i Transformació Digital de l’Ajuntament de Barcelona i Demetri Rico, director gerent del CTTI , ha servit per destacar el paper transformador de la tecnologia i obrir una jornada marcada per l’ambició d’afrontar els nous temps amb lideratge, ètica i compromís social.

 

Una de les primeres reflexions destacades ha sorgit del Diàleg Ciber, on Laura Caballero, directora de l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya, i David Esteban, CISO de l’Ajuntament de Barcelona, han posat l’èmfasi en la necessitat que els responsables de ciberseguretat formin part estructural del negoci, entenent-ne els processos i les estratègies. Aquest enfocament integral és clau per fer front a unes amenaces creixents i complexes.

 

La jornada ha abordat també la revolució quàntica i el seu impacte imminent sobre la seguretat digital. Lluís Torner, director fundador de l’ICFO, ha advertit que la computació quàntica transformarà els actuals paradigmes de seguretat: “Una contrasenya de 40 caràcters, avui extremadament robusta, esdevindrà trivial de desxifrar en l’era quàntica”.

 

La intel·ligència artificial ha tingut un paper central a la jornada. Esteve Almirall, catedràtic d’Innovació i IA a ESADE, ha exposat les oportunitats que obre la IA per a la societat i l’economia, mentre que Ignasi Belda, director general de l’Agència Espanyola de Supervisió de la Intel·ligència Artificial, ha defensat la necessitat d’impulsar marcs d’actuació ètics i responsables per garantir un desenvolupament sostenible de la tecnologia.

 

En la taula rodona sobre Innovació Tecnològica i Impacte Social, moderada per Chelo Fernández, s’han posat sobre la taula experiències i visions diverses sobre la interacció entre tecnologia i societat. Hi ha participat Ester Manzano, Cristian Pascual, Frederic Font, Ulises Cortés i Liliana Arroyo, aportant una mirada plural i enriquidora sobre els beneficis i riscos de la innovació.

 

La cloenda de la jornada ha comptat amb la intervenció institucional del president de GRAUSTIC, Josep Ramon Ferrer, i del secretari de Telecomunicacions i Transformació Digital de la Generalitat de Catalunya, Albert Tort, qui ha reconegut “el paper fonamental de GRAUSTIC com a punt de reunió dels diferents actors que conformen l’ecosistema TIC de Catalunya”.

 

Amb aquesta edició del RECAP, GRAUSTIC consolida un espai de debat imprescindible per a impulsar una societat digital oberta, segura i centrada en les persones.