Actualizado el 24/06/2025

icon Facebook icon Twiiter icon RSS icon EMAIL
  1. Portada
  2. >
  3. TecnonewsCat
  4. >
  5. La French Tech en ruta cap a Espanya

La French Tech en ruta cap a Espanya

Escrito por Agencias Externas el 17/06/2025 a las 17:51:11
450

Del 18 al 20 de juny de 2025, el Tren de la French Tech torna als rails per la seva 6a edició, amb la missió de connectar les startups innovadores d’Occitània amb els ecosistemes tecnològics d’Espanya.


Iniciat l’any 2017, aquest esdeveniment únic a França afavoreix els intercanvis transfronterers, dona suport a la innovació regional i reforça la visibilitat internacional de les joves empreses emergents.


Durant tres dies, els participants viuran un recorregut emprenedor des de Perpinyà fins a Madrid, amb dos vagons dedicats al networking, als “elevator pitchs” i a les trobades estratègiques. Aquesta 6a edició preveu la participació de diverses desenes de startups, així com inversors i socis de la innovació, compartint 603 quilòmetres de col·laboració intensiva.


Després d’una primera etapa de selecció a bord d’aquest tren fora del comú, les 10 startups amb més potencial de captar fons tindran l’oportunitat de presentar el seu pitch una segona vegada davant un jurat d’inversors francesos i espanyols. Aquesta gran final tindrà lloc en un espai emblemàtic: el Matadero Madrid.


Programa:


Dimecres 18 de juny – Perpinyà

 

  • 17:00 – Trobada amb la premsa i presentació de startups participants (entrevistes / retrats)
  • 18:30 – Intervencions oficials a les Halles Vauban de Perpinyà i signatura dels convenis de col·laboració entre la French Tech Perpignan, Perpignan Méditerranée Métropole i la incubadora UPVD IN CUBE
  • 20:00 – Vetllada de llançament amb tot l’ecosistema econòmic local


Dijous 19 de juny – El gran dia

 

  • 11:18 – Sortida del tren des de Perpinyà i pitchs classificatoris d’un minut a bord
  • 15:45 – Arribada a Madrid
  • 18:00 – Final internacional a l’auditori del Matadero Madrid i deliberacions del jurat
  • 20:00 – Entrega de premis a L’Idem Creative Arts School (nou campus al Matadero) i vetllada de networking


Divendres 20 de juny – Cloenda

 

  • 10:00 – Recepció a l’Ajuntament de Madrid per part de l’Ajuntament i de la Comunitat de Madrid, seguida d’una visita als barris innovadors "Nuevo Norte" organitzada per la Cambra de Comerç Franco-Espanyola
  • 13:25 – Sortida des de Madrid
  • 17:56 – Arribada a l’estació de Perpinyà


Les edicions anteriors han estat un trampolí per a moltes startups, com Shippingbo (2017), Amenitiz (2018) o Verréo, guanyadora del Gran Premi 2024, que van fer un salt estratègic gràcies a la seva participació. El 2023, 30 startups van unir Perpinyà i Barcelona, i projectes com Anto.info van aconseguir una ronda de finançament de 300.000 € gràcies al Tren de la French Tech. El 2024, la final a Madrid va revelar nous talents prometedors com Foodcoin.


El projecte compta amb el suport de nombrosos socis institucionals i privats, entre ells: Perpignan Méditerranée Métropole, Cap Sud 66, La Mission French Tech, Business France, La French Tech Madrid, La French Tech Barcelona, la Cambra de Comerç Franco-Espanyola, L’Idem Creative Arts School Madrid, el Pôle Action Média, la incubadora Impact de Perpignan Méditerranée Métropole i UPVD IN CUBE.