Actualizado el 09/08/2022

icon Facebook icon Twiiter icon RSS icon EMAIL
  1. Portada
  2. >
  3. TecnonewsCat
  4. >
  5. La Diada de les TIC analitza el futur del Gaming, e-Health i ensenyament

La Diada de les TIC analitza el futur del Gaming, e-Health i ensenyament

Escrito por Agencias Externas el 08/10/2019 a las 16:22:53
662

L’Associació Graustic ha celebrat avui la Diada de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació a Catalunya al CosmoCaixa de Barcelona.  Un miler de professionals TIC i del teixit empresarial de Catalunya han assistit a la trobada que ja és un “referent consolidat dins el sector”, com ha afirmat Xavier Gatius, secretari general de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya.


Enguany, la jornada s’ha centrat en l’apoderament de la ciutadania i en la influència de la tecnologia i del sector TIC en àmbits tan transcendentals com el gaming, les plataformes de continguts digitals, l’educació, la sanitat (e- Health) i els nous models de negoci, que han estat els temes centrals de cadascuna de les 5 taules de debat liderades per professionals de reconegut prestigi de cada sector.


En aquesta línia, el president de GRAUSTIC i vicepresident de l’Associació de professionals TIC de Catalunya (APTICC), Dani Pujol ha assegurat que “les noves tecnologies són una necessitat, han canviat el nostre dia a dia i és important promocionar-ne un ús responsable perquè ens ajudin a fer més i millor les coses”.


Denominador comú: accés igualitari a les noves tecnologies


La Diada de les TIC ha comptat amb debats sobre temes molt variats i amb professionals de diferents sectors que han explicat la seva experiència i casos d’èxit en les aplicacions de les noves tecnologies. Tot i així, un dels reptes comuns de tots els àmbits és precisament l’accés a aquestes noves eines digitals.


Ens plantegem reptes importants com el 5G però sorprenentment encara tenim polígons industrials on no arriba la fibra òptica i això resta competitivitat a les empreses que treballen en certs punts del territori”, assegura Josep González, president de PIMEC.


En aquesta mateixa línia, Marta Aymerich, vicerectora de Planificació Estratègica i Investigació de la UOC ha demanat “que la bretxa digital no suposi també una bretxa de coneixement quan això representa un impacte en la salut de les persones. Cal una equitat d’accés a les TIC també en matèria de salut, una democratització”.


L’e-Health i el futur de l’atenció sanitària ha estat un dels principals eixos de la Diada. Josuè Sallent, director de la Fundació TIC Salut ha explicat com s’està desplegant el 5G i els avenços que suposarà en l’àmbit sanitari (telemedicina, teleradiografies, teleassistència, wearabless, monitorització de dades...) però ha destacat que “la mateixa inversió que es fa en tecnologia cal fer-la en la formació de professionals que s’han d’adaptar als nous entorns de treball i a les noves eines. I cal fer-ho posant al pacient al centre perquè expressi com se sent millor”.


Ètica i personalització


Els professionals dels diferents àmbits també han destacat el debat sobre la protecció de dades personals i la confidencialitat, sobretot en sectors sensibles com la sanitat. “L’ètica ha d’impregnar la tecnologia, cal parlar d’humanisme tecnològic”, ha afirmat Michael Donaldson, comissionat d’Innovació Tecnològica, Administració Electrònica i Bon Govern de l’Ajuntament de Barcelona. Pel que fa a la implementació de les TIC en la salut, s’ha alertat de la necessitat d’humanitzar la tecnologia per evitar que l’eficiència vagi en detriment de l’atenció humana i el caliu cap als pacients.


D’altra banda, la personalització de productes i serveis suposa una oportunitat per al sector de les noves tecnologies en molts àmbits.  Les grans plataformes digitals es centren precisament en algoritmes que els permeten personalitzar els continguts per a cada usuari En canvi, els players mitjans o petits necessiten focalitzar-se en nínxols de mercat que els permetin aportar un valor afegit per diferenciar-se.


En el mercat dels jocs per mòbils el més difícil és arribar al jugador i que decideixi, de tota l’àmplia oferta, descarregar i jugar al que tu li proposes. L’avantatge competitiva de les grans empreses és precisament el coneixement de marca i els recursos”, ha explicat Oriol Canudas, VP Head of Studio de King, qui també ha destacat el volum d’empreses del món del videojoc que s’instal·len a Barcelona perquè hi troben una ciutat atractiva i amb molt de talent.


Durant l’acte s’ha lliurat els premis Graustic als guanyadors de l’edició 2019:

 

 

  • Premi Graustic al Professional TIC: Dra. Ana Ripoll
  • Premi Graustic a l’Excel·lència Empresarial: CISCO
  • Premi Graustic a la Integració Social a través de les TIC: YASYT Robotics
  • Premi Graustic a la Innovació Digital: Estabanell Energia
  • Premi Graustic a la Comunicació i/o Divulgació de les TIC: programa ‘Revolució 4.0’ presentat per Xantal Llavina (TV3-El Terrat).


La jornada, presentada per la periodista i doctora en comunicació Sílvia Cóppulo, ha comptat amb la ponència Competint en tecnologia: clústers globals d’innovació, a càrrec de Jaume Roures, soci-gestor de MEDIAPRO i amb la conferència magistral Assistents robòtics: recerca, ètica i ciència ficció a càrrec de Carme Torras, professora d’investigació a l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (CSIC-UPC).